اخبار
1401/12/3 چهارشنبه
دکتر جمال پور در نشست جهاد تبیین ویژۀ مدیران ستادی و روسای شهرستانی بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی
دشمن در تله اشتباه محاسباتی/ فرهنگ ایثار و شهادت محاسبات دشمن را بر هم زده است

.

دکتر «میکائیل جمال پور» رئیس دانشگاه پیام نور آذربایجان شرقی و تحلیلگر مسایل سیاسی در این نشست که روز دوشنبه اول اسفندماه در سالن جلسات ستاد استانی بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی برگزار شد، با تقسیم جوامع به دو دستۀ «باز» و «بسته» گفت: نظام حاکم بر جوامع بسته، دیکتاتوری و استبدادی است و هیچ اعتراضی در آن تحمل نمی شود اما جوامع باز که مبتنی بر آرای مردم هستند، هراسی از اعتراض ها و مخالف خوانی ها ندارند که جمهوری اسلامی ایران در دسته جوامع باز قرار می گیرد.
 
 دکتر جمال پور با اشاره به ناآرامی های اخیر کشورمان اظهار کرد: در کشورمان ناآرامی های زیادی طی سال های بعد از انقلاب رخ داده است که بغیر از اتفاقات امسال، حوادث سال های 75، 78، 85، 96 و 98 از جمله آنهاست ولی در هیچ یک از این حوادث، مسئولان کشور احساس ترس نکردند.
 
 دکتر جمال پوربا اشاره به توطئه های پیوسته دشمنان طی  44 سال گذشته علیه کشورمان عنوان کرد: بقای جمهوری اسلامی در شرایطی که کشورمان مستمراً درگیر هجمه ها و بحران های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بوده، یک معجزه است چون فقط یکی از همین بحران ها کافیست تا کمر یک نظام و یک کشور بشکند.
 
 دکتر جمال پور با طرح این سوال که چرا به رغم همه این توطئه ها نظام جمهوری اسلامی ایران سرپاست و عامل این بقا چیست؟ توضیح داد: پاسخ، این است که چون دشمن در شناخت ایران و ایرانیان، دچار اشتباه محاسباتی است.


 
وی افزود: یکی از فاکتورهایی که دشمنان کشورمان قادر به فهم آن نیستند، فرهنگ ایثار و شهادت است که تمام محاسبات آنان را بر هم زده است.
 
وی گفت: امام راحل فرمودند که «ما همیشه پیروزیم؛ اگر کشته شویم شهیدیم و اگر بکشیم مجاهدیم» اما در منطق غربی ها که نگاه دینی ندارند، کشتن را پیروزی می دانند و کشته شدن را شکست می پندارند.
 
دکتر جمال پور افزود: از منظر ما شهادت، نه پیروزی که فراتر از پیروزی است چون شهادت افضل ترین، گرامی ترین و مقدس ترین نوع از انواع جان باختن هاست.
 
رئیس دانشگاه پیام نور آذربایجان شرقی گفت: فرهنگ ایثار و شهادت با گوشت و پوست و خون ملتِ باعظمتِ ما عجین شده اما دشمن از فهم این موضوع و محاسبه آن در دستگاه محاسباتی خود ناتوان است.
 
وی افزود: فاکتور دیگری که دشمن را به اشتباهِ محاسباتی انداخته این است که ما خود را فقط مامور به انجام تکلیف می دانیم و نتیجه را به خداوند متعال واگذار می کنیم.
 
وی افزود: بر همین اساس است که امروز ایران با سربلندی، عزت و روسفیدی به حیات بابرکت خود ادامه می دهد و از چند حرکت اغتشاشگران و چند فقره آتش زدن، واهمه ندارد و از اعتراض ها و مخالفت ها نمی ترسد.
 


وی گفت: ایران امروز نه یک درخت تناور که تبدیل به کوهی مستحکم شده است و انقلاب اسلامی، توفنده تر و موفق تر از گذشته به راهش ادامه خواهد یافت.
 
دکتر جمال پور با اشاره به ضروری بودن پرداختن به مساله جهاد تبیین در زمان حاضر گفت: مانایی جمهوری اسلامی ایران به برکت قرآن، ائمه اطهار و 1400 سال فرهنگ غنی و پرریشه است؛ اینها ثروت ها و سرمایه های ماست که نیاز به تبیین دارد.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر